laupäev, 11. juuni 2011

Martin: Katsetused rabarberiga

 Peale seda, kui Minna mulle raamatud kinkis, soovisin ma pikalt, et oleks kevad ja Saaremaal kasvaks palju rabarbarit. Saabus kevad ja Salmel rabarbarit palju ei kasvanud, ainult napilt sai koogi jaoks.
Murikal on õnneks iga suvi rabarberit päris palju ja sinna ma siis suundusingi. Ei saa ju jätta kasutamata võimalust, et on kevad ja rabarbari hooaeg ja võimalus proovida rabarberiveini teha. Sealsed viljad on veidi metsikud (keegi pole neid väga hooldada jõudnud viimased aastad) ja seega otseloomulikult ka päris suured (vihje pildi suunal). Pildil on süles meie kolme põõsa pealt korjatud 6,5kg köögivilja. Sellest jäi täpselt niipalju puudu, et käisin keskturul ja sebisin veel 3 kg juurde. Sain peaaegu kastruli täis (linnas on endiselt vaid pisike kastrul).


Maie Rattasep kirjutas oma raamatus Aromaatne koduvein, mismoodi peaks üks rabarbarivein oma alguse saama.Sellest ma matti võtsingi. Hetkel on raamatus oleva retsepti järgi käärimas teist päeva kõrvalolev segu. Peamised komponendid siis rabarber, vesi, suhkur ja Presto veinipärm.

Samas soovitab Tiina Kuuler jällegi kasutada hoopis rohkem vett pisema rabarberikogusega. Ning suhkru vahe retseptides on ka mäekõrgune. Maiel 16kg rabarberit, 2kg suhkrut, saab 10L virret. Tiinal 6kg rabarberit, 1 kg õunu, 6kg suhkrut ning tulema peaks 20L+ veini.

Mul on pisike mure, et mu oma veini käärimine käib liiga kõrgel temperatuuril (ca 23-26C), aga paraku ei ole mul võimalik ka midagi sinna parata. Ilmad lihtsalt on nii soojad ja hetkel pole jahedamat kohta võtta.

Antud segu filtreerin 2 päeva pärast ning siis panema juba selgema virde järelmulksuma.

Ootan antud veinist häid tulemusi. Mis täpselt lõpuks välja tuleb, kirjutan hiljem, nagu ikka.

Lisatud peale 3 päeva käärimist ja kurnamist:
Jook näeb välja kena ja roosa. Segasin juurde veidi lahjat suhkrusiirupit. Samuti tekkis vahepeal mõte, et äkki peaks proovima teha sellest rabarberivirdest hoopiski rabarberisiidrit. Rabarberi siider kõlab veel eksootilisemalt ja huvitavamalt, kui rabarberi vein. Aga eks aeg näitab.

Ülevalolev pilt käärimisnõus on nüüd muutunud selliseks: -->

Minule meeldib :-)

1 kommentaar: